Jest to obraz, słowo wyrażające myśl, posiadający indywidualne, wyjątkowe cechy. Logo to forma graficzna, która jest interpretacją brzmienia nazwy, identyfikująca markę, firmę, ideę, projekt oraz inny rodzaj aktywności gospodarczej lub społecznej cech pozwalający na jednoznaczne zidentyfikowanie właściciela znaku. Loga wielu firm są na tyle rozpoznawalne, że pierwszy obraz jaki widzimy po usłyszeniu nazwy to właśnie ich logo. 
Głównym zadaniem logo firmy jest skierowanie uwagi osoby na symbolizowaną firmę, wywołanie pozytywnego efektu pierwszego wrażenia, wywołanie pozytywnych uczuć u odbiorcy, odniesienie do charakteru działalności. Logo zawsze nawiązuje w jakiś sposób do tego czym firma się zajmuje. Bywa, że konstruowane jest ze stylizowanych i pomysłowo zaaranżowanych pierwszych liter nazwy firmy, lub też zawiera charakterystyczne dla charakteru firmy elementy graficzne. Może również symbolizować jakąś ideę swoim kształtem lub wywoływanym nastrojem.

 Elementami składowymi mogą być symbole lub linie i kształty o różnorodnej kolorystyce. Najważniejsze jednak jest by w możliwie najprostszej formie wyrażały to czym firma się zajmuje, jak chce być postrzegana. Powinno u odbiorcy wywoływać odpowiednie pozytywne skojarzenia oraz nastrój i jednocześnie motywować do pożądanej reakcji i działania. Logo może składać się z sygnetu, logotypu oraz tagline. Sygnet to element graficzny reprezentujący firmę, logotyp to część typograficzna. Tagline to hasło firmowe umieszczane zazwyczaj pod logotypem. Pojedyncze elementy takie jak sygnet lub logotyp mogą być logo. 

Feng Shui pozwala na pełniejsze zrozumienie tego czym jest logo. Projektowane logo w oparciu o zasady Feng Shui nie jest jedynie bliżej nieokreślonym znakiem graficznym, nie opiera się jedynie na walorach estetycznych i komunikacji wizualnej. Jest czymś znacznie głębszym, bo dotyka czegoś co nie jest widzialne, a co zaczyna istnieć w skondensowanej formie graficznej jakim jest logo powstałe w oparciu o te zasady. Budowa logo w którym zastosowano Feng Shui związana jest z teorią Pięciu Elementów. Zgodnie z nią wszystko co nas otacza można przyporządkować do jednego z nich. Kolor, kształt, przedmiot, czas, rodzaj aktywności to konkretny żywioł. Z tego względu logo stanowi zbiór wchodzących ze sobą w akcje żywiołów.

 W logo powinny znaleźć się żywioły, które charakteryzują rodzaj działalności, wyrażają to jak firma chce być postrzegana, żywioł znajdujący się w cyklu twórczym w stosunku do właściciela firmy np. jeżeli właściciel firmy z daty urodzenia to Ziemia w logo powinien zaistnieć Metal.

 Ważne jest również to jakie reakcji i uczucia u widza będzie wywoływało logo. Kwadrat wzbudza zaufanie, jest konkretny, wyraża firmę z tradycjami, o zrównoważonym i trwałym rozwoju. Z tego powodu jest to najlepszy kształt dla firm których celem jest zarabianie pieniędzy.

 Jeżeli umieścimy w logo elementy Ognia poprzez kształt trójkątny, kolor czerwony to firma szybko zdobędzie popularność i stanie się znana. Jednak nie należy przesadzać z żywiołem Ognia, który może sprawić, że start może być szybki lecz koniec działalności jeszcze szybszy. Podobnie jak rozpalona zapałka. 

Wydłużony kształt idealni nadaje się dla firm, których przychody wynikają z wydłużonego czasu pracy, na przykład Kancelaria Adwokacka.


Poniżej znajdują się przykłady logo firm zaprojektowane zgodnie z zasadami Feng Shui.



Biuro turystyczne, które specjalizuje się w sprzedaży tanich biletów lotniczych.



Projektowanie, budownictwo, handel.






Firma projektująca wyjątkowe przedmioty wyposażenia wnętrz (meble, lampy).





Logistyka i szkolenia.





Przewodnik wycieczek zagranicznych.





Szkolenia i doradztwo. 





Bioenergoterapeuta, specjalista w medycynie chińskiej.

Konsultant Feng Shui - Ireneusz Mielec, 59-800 Lubań Rynek-Sukiennice 25 | tel/fax.75 721 38 88, 510 169 988 | Wizyty: 141020