Ostatnie wydarzenia na świecie spowodowały niemałe zamieszanie. Na naszych oczach rozgrywa się coś, co przypomina niezwykle wyrafinowaną wojnę gospodarczą. Zagrożenia epidemiologiczne niezależnie od tego czy są wynikiem działań ludzi czy przyrody stały się narzędziem do walki gospodarczej. Obostrzenia i zakazy spowodowały niespotykane we współczesności ograniczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej. Takie branże jak hotelarstwo i gastronomia ucierpiały najbardziej, niemniej kryzys dotknął lub dotknie w przyszłości niemalże wszystkie dziedziny aktywności i każda firmę z wyłączeniem „biznesu maseczkowego”. 

 Już teraz masa firm zniknęła, a ich właściciele borykają się za spłacaniem długów. Sytuacja związana z uwarunkowaniami zewnętrznymi spowodowała duże zmiany, część biznesów, które do tej pory wydawały się bardzo dochodowe i pewne już takie nie są. Ludzie szukają szczęścia w innych formach aktywności. Powstają nowe firmy, nowe zajęcia, lecz nieco inne jest spojrzenie na budowanie biznesu. Większą wagę przywiązuje się do opłacalności, biznes planów, badania rynku pod kątem potrzeb, marketingowi i promocji. Z moich doświadczeń wynika, że baczniejszą uwagę przywiązuje się również obecnie do budowy wizerunku firmy. Mam coraz więcej zapytań i zamówień na projekty logo dla firm i budowanie właściwej komunikacji wizualnej.


 W ponad 80% świat, który nas otacza odbierany jest za pomocą zmysłu wzroku, co nie jest bez znaczenia dla działalności każdej firmy. Wszystko, co nas otacza, kształty, obrazy, kolory i znaki graficzne działając na podświadomość człowieka sprawiają, że dokonujemy wyboru i oceny firmy lub produktu coraz częściej na podstawie logo i opakowania. 


 Warto, więc zadbać o to by logo było właściwe. Właściwe to takie, które powoduje u odbiorcy dobre skojarzenia i zmusza go do podjęcia takich działań, jakich sobie życzy właściciel znaku. Mamy o czynienia z pewnym rodzajem magii, który sprawia, że dobrze zaprojektowane logo przyczynia się do sukcesu finansowego firmy. 


 Patrząc na logo wielu znanych dużych firm i marek wyraźnie widać, że te znaki są zaprojektowane w oparciu o świętą geometrie, złoty podział i zasady Feng Shui. Uwzględnia się w projekcie takie rzeczy jak osobistą wewnętrzną energię właściciela, energię związaną z formą aktywności firmy, energię czasu, w jakim przyszło nam żyć i odbiorcę znaku, czyli każdego potencjonalnego klienta. Dobrze zaprojektowane logo staje się pewnego rodzaju znakiem energetycznym tworzącym energię lub ją pobudzającym. Przypomina to znane w wielu starożytnych kulturach znaki mocy posiadające olbrzymią siłę oddziaływania. 


 Wiele firm, dla których miałem przyjemność pracować przy tworzeniu znaków graficznych odniosło ogromny sukces, inne pomimo obecnych trudności przetrwały i mają się dobrze. Oczywiście jest to zasługa profesjonalizmu, ogromnej pracy i oddania właścicieli i pracowników niemniej jest jeszcze coś, czego nie widać, a co się odczuwa, coś, co wspiera i sprawia, ze firma lub dany produkt wydaje się bardziej atrakcyjny, a nawet pożądany. Tym czymś jest właśnie logo i komunikacja wizualna oparta na kolorystyce i kształcie logo. Warto, więc zrobić wszystko i budować firmę na wszystkich poziomach również przywiązując wagę do właściwie zaprojektowanego znaku graficznego wyrażającego we właściwy sposób firmę na zewnątrz. Poniże kilka przykładów logo, które zaprojektowałem w ostatnim czasie.


 















 






 





Konsultant Feng Shui - Ireneusz Mielec, 59-800 Lubań Rynek-Sukiennice 25 | tel/fax.75 721 38 88, 510 169 988 | Wizyty: 275809